Blog

Latest Industry News

TAXA AUTO 2013. Formulă de calcul pentru timbrul de mediu

TAXA AUTO 2013. Formulă de calcul pentru timbrul de mediu

taxa autoTAXA AUTO 2013. Formulă de calcul pentru timbrul de mediu.

Astfel, pentru autovehiculele de tip M1 (cu maximum 8 locuri) cu normă de poluare Euro 5, Euro 4 şi Euro 3, timbrul de mediu se calculează pe baza emisiilor de dioxid de carbon (CO2) prevăzute la anexa nr. 1, şi a cotei de reducere a timbrului de mediu, prevăzută în coloana nr. 2 din anexa nr. 2, după formula:

Suma de plată = [(A x B x(100 – C)]/100, unde:

A = valoarea combinată a emisiilor de CO2, exprimată în grame/km menţionate in Cartea de Identitate a Vehiculului;
B = valoarea timbrului de mediu pentru emisiile poluante, exprimată în Euro/1 gram CO2, prevăzută în anexa nr. 1;
C = cota de reducere a timbrului prevăzuta in coloana nr 2 din Anexa nr 2

Pentru autovehiculele de tip M1 (cu maximum 8 locuri) cărora le corespund normele de poluare non-Euro, Euro 1 sau Euro 2 şi pentru care nu este specificată valoarea combinată a emisiilor de CO2, după formula:

Suma de plată = [E x D x (100 -C)]/100, unde:

C = cota de reducere a timbrului prevăzuta in coloana nr 2 din Anexa nr 2;
D = cilindreea – capacitatea cilindrica;
E = timbrul de mediu, prevăzut în coloana nr. 3 din anexa nr. 3.

ANEXA 1

anexa-1-euro5

anexa-1-euro4

anexa1-euro3

anexa2

anexa3

anexa-4

Mai jos sunt exemple de valori ale timbrului de mediu, calculate de Ministerul Mediului, comparativ cu vechea taxă auto care este în vigoare acum.

exemple

exemple-sh

Cine plăteşte. Maşinile înmatriculate înainte de 2007 nu scapă

Timbrul de mediu va fi plătit o singură dată, la prima înmatriculare în România a unei maşini. În cazul maşinilor deja înmatriculate în România, care nu au plătit vreuna dintre vechile variante de taxă auto, timbrul de mediu va fi plătit la prima vânzare a maşinii, de către cumpărător.

Maşinile înmatriculate înainte de 2007 nu au scăpat de timbrul de mediu, aşa cum declarase premierul Victor Ponta că intenţiona.

„O scutire exclusiv pentru aceste maşini nu se poate realiza, pentru că acest lucru ar constitui discriminare şi ar fi sancţionat la nivel european; de asemenea, ar genera noi procese şi noi despăgubiri”, a explicat Ministerul Mediului.

Guvernul a optat pentru o reducere a taxei, bazându-se pe ideea că maşinile vechi au o durată de viaţă redusă şi că vor ieşi în curând din circulaţie.

„Dacă oamenii nu şi-ar putea vinde maşinile foarte vechi, le-ar folosi tot pe acestea, poluând în continuare”, mai argumetează Ministerul Mediului.

Exemplu de calcul

Pentru un autoturism Volkswagen Golf 4, an de fabricaţie 2000, normă de poluare Euro 2, cu motor de 1598 centimetri cubi, timbrul auto se calculează astfel, folosind cea de a doua formulă avansată de Guvern: Suma de plată = [E x D x (100 -C)]/100, unde: C = cota de reducere a timbrului prevăzuta in coloana nr 2 din Anexa nr 2; D = cilindreea – capacitatea cilindrica; E = timbrul de mediu, prevăzut în coloana nr. 3 din anexa nr. 3.

[2,90x1598x (100-84)]/100 = 741 euro.

Sus